Karmenta plaatst vrouwen in hun kracht 073 - 7200 993
Karmenta plaatst vrouwen en mannen in hun kracht

                      Nieuws     Login Portaal     Maak een afspraak:  073 - 7200 993

Patiëntenstop Zilveren Kruis verzekerden

Patiëntenstop Zilveren Kruis verzekerden

dinsdag, 13 aug 2024

Het omzetplafond (de maximale hoeveelheid zorg die Karmenta in een contract-jaar mag leveren) dat we met Zilveren Kruis voor 2024 zijn overeengekomen is bijna bereikt en Zilveren Kruis heeft besloten het omzetplafond niet te verhogen. Dat betekent dat patienten die bij Zilveren Kruis verzekerd zijn géén (nieuw) behandeltraject kunnen starten bij Karmenta. Zilveren Kruis verzekerden die hun behandeling al gestart zijn kunnen die wel afmaken.

Patienten die voor 2024 een restitutiepolis hebben afgesloten bij Zilveren Kruis kunnen nog wèl terecht bij Karmenta.

Deze patientenstop geldt voor alle Natura-zorgverzekeringen van de koepel Zilveren Kruis, en dus ook voor Interpolis, De Friesland, FBTO, Pro Life en Avero. 

Q & A  - Patientenstop Zilveren Kruis

Q: Waarom verhoogt Zilveren Kruis het omzetplafond niet bij Karmenta?

A: Zilveren Kruis heeft ons verzoek om het omzetplafond te verhogen beoordeeld en besloten geen extra zorg bij te kopen voor 2024. De reden is dat Zilveren Kruis van oordeel is dat ze al genoeg zorg heeft ingekocht in de regio. U kunt dus terecht bij andere zorgaanbieders voor uw zorg en de zorgbemiddeling-afdeling van  Zilveren Kruis kan u helpen om naar een zorgaanbieder te bemiddelen in de regio. Deze afdeling is te bereiken via telefoonnummer: 071-364 0280 (of kijk hier: https://www.zilverenkruis.nl/consumenten/zorg-regelen/wachtlijstbemiddeling).

Q: Ik heb een restitutieverzekering van Zilveren Kruis, geldt de patientenstop ook voor mij?

A: Nee, patienten met een restitutieverzekering van Zilveren Kruis, FBTO, Interpolis, De Friesland of Avero kunnen de rest van het jaar gewoon bij Karmenta terecht.

Q: Ik heb mijn zorgverzekering bij een andere zorgverzekeraar, zoals CZ of VGZ. Kan ik nog wel bij Karmenta terecht?

A: Ja. Omdat we geen contract hebben met uw zorgverzekeraar hebben we ook geen afspraken met hen gemaakt over de hoeveelheid zorg die we volgens het contract mogen verlenen. U kunt dus gewoon bij Karmenta terecht tot het einde van 2024. Let op, doordat we géén contract hebben met uw zorgverzekeraar hebben we ook geen tarieven voor de behandelingen afgesproken en declareren wij een zogenoemd passantentarief. Vaak geldt er dan een eigen bijdrage volgens uw polisvoorwaarden (dat is iets anders dan het eigen risico!) waardoor u een gedeelte van de behandeling zelf moet betalen. Controleer dus uw polisvoorwaarden, of bekijk deze pagina op onze website: https://karmenta.nl/centrum/zakelijk/zorgverzekeraars

Q: Heeft Karmenta wel genoeg mensen om de zorg te verlenen?

A: Ja. We hebben de gynaecologen, urologen, het personeel en de spreekkamers en alles wat er verder nodig is om meer zorg te verlenen. 

Q: De wachttijd in het ziekenhuis is veel te lang, waar kan ik vlot terecht?

A: In onze regio zijn ongeveer 10 ziekenhuizen en andere zorgaanbieders en volgens Zilveren Kruis zijn er nog wel enkele te vinden waar u in 2024 nog terecht kan. Hun afdeling wachtlijstbemiddeling zal je graag verder helpen. 

Dit zijn de telefoonnummers:

Q: Ik wil graag bijbetalen, zodat ik toch terecht kan bij Karmenta, kan dat?

A: Nee helaas, dat is niet toegestaan in het contract met de zorgverzekeraar. Jouw behandeling zou dan toch voor een gedeelte vergoed moeten worden door Zilveren Kruis, en die zorgkosten komen boven op Karmenta’s budget en dat staat Zilveren Kruis niet toe.

Q: Koopt Zilveren Kruis misschien toch nog meer zorg voor 2024?

A: Dat zou kunnen, die beslissing neemt Zilveren Kruis wellicht als ze van oordeel zijn dat ze onvoldoende aan hun zorgplicht in onze regio kunnen voldoen als bij de andere zorgaanbieders het omzetplafond ook bereikt wordt, of de wachttijden te lang worden. 

Q: Wanneer kan ik weer terecht bij Karmenta?

A: Zilveren Kruis verzekerden plannen we weer in voor een nieuwe behandeling vanaf januari 2025. We gaan ervan uit dat we dan weer een contract hebben met Zilveren Kruis.

We zitten midden in Brabant en ontvangen je met plezier

Tijdelijk helaas zonder koffie in de wachtruimte, de espressomachine is defect, maar binnenkort weer met koffie in de wachtruimte! Je vindt ons midden in Brabant, niet ver van 's-Hertogenbosch en Eindhoven, 10 minuten rijden van de A2 en met ruimschoots voldoende (gratis) parkeerplaatsen.

Medisch Centrum Schijndel

Bezoekadres

Telefoon : 073 - 7200 993
Fax : 073 - 7200 908
e-mail : Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

Telefonisch bereikbaar

  • Afspraken :

    08:30 - 12:30 uur

  • Zorgadministratie :

    13:30 - 17:00 uur
    (di, woe, do)

Openingstijden

  • Werkdagen :

    08:30 - 17:00 uur

  • Lunch
    12:30 - 13:00 uur