Karmenta plaatst vrouwen in hun kracht 073 - 7200 993
Karmenta plaatst vrouwen en mannen in hun kracht

                      Nieuws     Login Portaal     Maak een afspraak:  073 - 7200 993

Vergoeding stap voor stap

Vergoeding stap voor stap

Je hebt een rekening ontvangen van Karmenta voor verzekerde zorg, wat moet je nu doen?

Stap 1. Je ontvangt een rekening van Karmenta

We noemen dit de "zorgkostendeclaratie". Het eerste blad is de rekening. Hierop staat een zogenaamd zorgproduct. En een bedrag wat het zorgproduct bij Karmenta kost. Op het tweede blad staan de zorgactiviteiten die uitgevoerd zijn tijdens uw behandeling. 

(Het bedrag op de rekening noemen we het passantentarief).

Stap 2. Je dient de rekening in bij je zorgverzekering

Je stuurt de rekening (of je upload de rekening in het daarvoor bestemde portaal of app) naar je zorgverzekering voor vergoeding. Vergeet niet het tweede blad met de zorgactiviteiten mee te sturen.

Stap 3. Je zorgverzekering stuurt je een declaratieoverzicht

Je zorgverzekering bepaalt wat je vergoed krijgt van de rekening. Dit hangt af van je polisvoorwaarden. Op het declaratieoverzicht staat de vergoeding die jouw zorgverzekering aan je zal betalen. Als er nog eigen risico is dat je moet betalen, dan zet je zorgverzekeraar dat ook op het declaratieoverzicht. Soms krijg je een brief thuis of is het declaratieoverzicht een PDF die je van je zorgverzekeraar via e-mail ontvangt. Als je een App hebt van je zorgverzekeraar kan je daarin ook je zorgdeclaraties bekijken. 

Als je een natura-polis hebt, is de vergoeding afhankelijk van twee factoren: het marktconforme tarief van jouw zorgverzekeraar en het vergoedingspercentage in de polisvoorwaarden. Het niet vergoede deel van Karmenta's factuur heet de "eigen bijdrage". Het wel vergoede deel van de rekening is niet een percentage van het bedrag (passantentarief) op onze nota, maar een percentage van een door de zorgverzekeraar zelf vastgesteld markt-conform tarief.

Vergoedt jouw zorgverzekeraar gewoon het gehele factuurbedrag (bijvoorbeeld als je een restitutieverzekering hebt), betaal dan gewoon de rekening aan Karmenta (zie stap 6).

Stap 4. Vraag coulance aan met het formulier

Vergoedt jouw zorgverzekeraar echter niet het gehele bedrag van Karmenta's factuur? Vul dan het online aanvraagformulier voor Karmenta's coulanceregeling in op deze website. Hierop vul je alle gegevens van je factuur in en ook moet je het declaratieoverzicht van je zorgverzekeraar uploaden. Karmenta's medewerkers op de zorgadministratie zullen je aanvraag beoordelen en je informeren. Ze zijn ook bereikbaar via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Vraag de coulance aan binnen de betaaltermijn van de zorgnota (30 dagen), anders kan de coulance-aanvraag worden afgewezen..

Stap 5. Karmenta's zorgadministratie stuurt je een e-mail

Karmenta's zorgadministratie beoordeelt je coulance-aanvraag en het declaratieoverzicht en als de coulance verleent wordt zal je een e-mail ontvangen met het bedrag (deel van de rekening) dat je nu nog aan Karmenta moet betalen. U ontvangt een creditnota met het coulance-bedrag (korting).

Zorgadministratie: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

Stap 6. Maak het geld over via je bankrekening

Op de rekening staat het bankrekeningnummer van Karmenta. Je betaalt het bedrag dat je van onze zorgadministratie hebt gekregen op het bankrekeningnummer van Stichting Karmenta. Vermeld bij je betaling ook het factuurnummer.

Zijn er nog vragen?

De medewerkers op Karmenta's zorgadministratie helpen je graag. Lees hier hoe en wanneer ze bereikbaar zijn

Betaal svp uw zorgnota op tijd (incassobureau) ...

Betaalt u uw zorgnota niet, die u van Karmenta hebt ontvangen, dan horen wij natuurlijk graag van u wat de reden hiervoor is. We spreken eventueel een betaalregeling met u af. Betaalt u ook niet na het overleg, of verhindert u dat er overleg kan plaatsvinden, dan zullen wij u een aanmaning sturen. Reageert u daar ook niet op (binnen de wettelijke 14 dagen) dan dragen wij onze nota over aan Medicas, een gespecialiseerd bureau voor het innen van zorgnota's. Zij zullen extra kosten in rekening brengen, die u bovenop onze zorgnota zal moeten betalen. Uiteraard gaan we ervan uit dat onze patienten het nooit zover laten komen en hun nota op tijd betalen. Lees hier meer over het aanmaningstraject en het incassobureau Medicas.

 

We zitten midden in Brabant en ontvangen je met plezier

Tijdelijk helaas zonder koffie in de wachtruimte, de espressomachine is defect, maar binnenkort weer met koffie in de wachtruimte! Je vindt ons midden in Brabant, niet ver van 's-Hertogenbosch en Eindhoven, 10 minuten rijden van de A2 en met ruimschoots voldoende (gratis) parkeerplaatsen.

Medisch Centrum Schijndel

Bezoekadres

Telefoon : 073 - 7200 993
Fax : 073 - 7200 908
e-mail : Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

Telefonisch bereikbaar

  • Afspraken :

    08:30 - 12:30 uur

  • Zorgadministratie :

    13:30 - 17:00 uur
    (di, woe, do)

Openingstijden

  • Werkdagen :

    08:30 - 17:00 uur

  • Lunch
    12:30 - 13:00 uur